zondag 14 november 2021

Babyslofjes en mutsje

Ik liet ze al eens eerder zien in een blogpost, deze babyslofjes. Ik vond deze Easy Crochet Baby Booties op internet via een you tube filmpje van Lovingly Nie. Het is éen van de lessen geworden van m'n vervolg haakworkshop. 

Dit paar haakte ik in opdracht, voor een plaatsgenootje,
eind november wordt haar zoontje gedoopt en deze slofjes
maken de outfit compleet.

Wat ik zo handig aan dit patroon vind, is dat de zool maar uit twee toeren bestaat.
In totaal zijn het 10 toeren, dat is goed te doen.
Ik haak ze tegelijk op, steeds 2 toeren per slofje, dan heb je ze gelijk klaar.
Er zit geen verschil in links of rechts en dat maakt voor babyslofjes ook niet zoveel uit.
En ze sluiten goed dankzij het handige koordje.

Deze haakte ik ook, met Tweed garen van de Zeeman
(75% acryl / 25% wol)

Even wat maten;
zool 9 cm = newborn
zool 10 com = 0-3 maanden
zool 11 cm = 3-6 maanden
zool 11,5 cm = 6-9 maanden
zool 12 cm = 9-12 maanden

Let op; de grootte van je haakwerk wordt altijd mede bepaald 
door je hand van haken (strak of losjes),    
het garen en de dikte van de gebruikte haaknaald. 
Je zal dus even moeten kijken hoe de grootte uitpakt, 
dat kun je na de eerste twee toeren (de zool) al zien!


                                                Ik haakte van hetzelfde Tweed garen dit mutsje erbij;                                                                                     mooi door z'n eenvoud en lekker warm. Het is een Amerikaans patroon, de Aunt Ida Hat

De opbrengst van mijn workshops en haakwerk komt altijd volledig ten goede aan diverse goede doelen;                             de slofjes voor stichting Beacuse we Carry (Moria/Lesbos) en het mutsje voor stichting Tamsarya (Nepal).                   Zowel de slofjes als het mutsje kosten 5 euro, exclusief de verzendkosten.












Geen opmerkingen:

Een reactie posten