zondag 19 juli 2020

3 projecten tegelijk...

Als mensen eenmaal weten dat je haakt, krijg je nog wel eens een zak restjes aangeboden.
Altijd fijn... daarnaast vind ik nog wel eens, voor weinig, een paar mooie bolletjes bij de kringloop, die kan ik dan niet laten liggen. Altijd leukvoor een paar polswarmers of een mutsje. Wel is het vaak acrylgaren. Wat minder geschikt voor kleding vind ik zelf, maar wel voor dekentjes of tassen...
Ik was de haakmodus een beetje kwijt, maar nu weer in de ban van restjes opmaken.. en dan maar gelijk voor 3 projecten ;-)

1) Solid squares (solide vierkantjes) voor een deken.


Hier ben ik een maandje terug mee begonnen en ik probeer er elke dag eentje te haken...
Voor het project dat ik in gedachten heb, heb ik er wel een paar honderd nodig,
geen idee of dat gaat lukken, 
ik kan het altijd verkleinen naar 1persoons-sprei of babydekentje ;-)
Ik was eerst begonnen met een join as you go blok, maar dat werd me te onoverzichtelijk, 
dus de blokken die ik daarvoor had heb ik alweer uitgehaald.

Een goede uitleg vond ik bij de Engelse Lucy van Attic24.

Met project 2 was ik al een poos terug begonnen; het  Retro granny block (van Dutch Sisters) voor een dekentje. Dit keer een kleintje (tot de crème-witte wol op is ;-) Ik haakte al eens een grotere, een combi van oud en nieuw materiaal;  oude borduurwol en nieuwe Stylecraft DK. Het werd een heerlijk warme en kleurrijke deken!


en dan project nummer 3) 'klein bloem blokje' voor een tas. Heb nog een paar tashouders /-hengsels liggen, die ik hiervoor wil gebruiken. Inspiratie hiervoor vond ik op Pinterest. Het liefst haakte ik om met zwart, maar ja, ik had blauw liggen, dus werd het blauw.



Restjes dus! Heb ik niet genoeg garen voor het grootste blok, dan wellicht voor het tweede en anders voor het derde... Bij twijfel leg ik het bolletje op m'n keukenweegschaal; ik heb 6 gram nodig voor nummer 1 en 4 gram voor nummer 2. Wegen is weten in dit geval, heel handig. En ook handig; ik haak alles met dezelfde haaknaald; Clover nummer 3 

Ik vind het een leuke uitdaging om met zo weinig mogelijk nieuw garen, weer iets nieuw te maken/haken.
Mijn creativiteit wordt zo veel meer uitgedaagd dan met kant en klare projecten. Het duurt zo wel even voor ik iets af heb, maar m'n restjes wol raken zo wel op. Wordt vervolgd!


1 opmerking:

  1. Wat een mooie projecten! Heb hier ook al heel wat restjes garen verzameld, maar deze hebben nog geen bestemming. Wel leuk hoe je alles verwerkt krijgt. Super knap!

    BeantwoordenVerwijderen